Handelsbetingelser

Ansvar
www.pfp.dk ejes og drives af:

PFP A/S
Astrupvej 1, Almtoft
8620 Kjellerup
Telefon: +45 86 88 14 88

Disse handelsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.pfp.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, med mindre andet er udtrykkeligt aftalt.

PFP A/S, herunder ejere, ledere og ansatte samt samarbejdspartnere, leverandører og andre involverede parter kan ikke garantere, at www.pfp.dk til hver en tid vil være fejlfri og i fuld funktion.

PFP A/S kan ikke drages til ansvar for resultater, der er afstedkommet ved brug af www.pfp.dk, såsom problemer med internet-forbindelse eller opkobling samt ved anvendelse af ikke-tidssvarende computere og programmer.

PFP A/S kan ikke drages til ansvar for problemer såvel som forsinkelser eller virus, der er opstået som følge af brug af e-mail eller downloads. PFP A/S tager forbehold for enhver form for fejl, unøjagtighed eller uaktualitet, der kan være opstået i forbindelse med opdatering og upload på www.pfp.dk.

PFP A/S er underlagt de til enhver tid gældende love og regler om produktansvar i Danmark.

Bestilling og Betaling

www.pfp.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligehold. Du kan kun foretage køb når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på www.pfp.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi acceptere. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen” (eller tilsvarende), hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal” (eller tilsvarende). Herefter går din ordre videre til www.pfp.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.pfp.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet.

Alle priser på www.pfp.dk er inklusiv moms . Priserne er dagspriser.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt varen hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftal, når du har modtaget ordrebekræftelse fra os.

Leveringstid

Estimeret leveringstid er 2-3 hverdag. Der kan på enkelte produkter forkomme længere leveringstid.

14 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettetog hos www.pfp.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

PFP A/S
Astrupvej 1, Almtoft
8620 Kjellerup
Mrk. Returnering

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

Vigtigt
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Dokumentation for dit køb samt returformular Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Bemærk!
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • Du reelt har taget varen i brug
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det giver dig ret til at reklamerer indenfor 24 måneder. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail eller telefonisk. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til:

PFP A/S
Astrupvej 1, Almtoft
8620 Kjellerup
Mrk. Returnering

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 500 kr. for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.